Paris c'est la vie - språkresa 2014?

Jag går just nu i tankar om en språkresa på fyra veckor till Paris eller New York nästa sommar och just nu lutar det mot Paris. Framförallt eftersom jag kommer behöva alla Fransk-lektioner jag kan få för att kunna ligga på den språknivå jag ligger på i Engelska men även för att jag har en gigantisk förkärlek för just den staden - en stad jag tyvärr aldrig besökt. Överallt i min närhet går till ex. Eiffel tornet att hitta. Och nu har jag hittat de här tre böckerna, två av dem från Louis Vuitton (Så franskt det kan bli) och en av dem är en memoar av författaren/journalisten Eloisa James från hennes tid i Paris. Nu ska jag bara våga ta mig in i LV-butiken i Stockholm.

Kommer uppdatera mer om hur det går med språkresan allt eftersom jag bestämmer vilken stad och ger förslaget till mamma och pappa...




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback