För att vara snäll mot ditt hår.

Tänkte att jag skulle dela med mig utav mina hårtips. Saker jag gör för att mitt hår ska må bra, styling tips osv.
 
1. Hårinpackning. Jag brukar göra hårinpackningar 2 gånger i veckan, dels för att mitt hår blir frissigt lätt och det tynger ner det frissiga och dels för att det är halv slitet sen jag blekte en ombre´ i våras, det slet bokstavligen sönder mina toppar. Men det mesta är borklippt men lite finns kvar. Men inpackningen jag började använda gjorde underverk.
 
Ett annat tips är att sova med inpackning, håret blir sjukt mjukt då man sköljer ut det sen på morgonen. Använd alltid balsam efter du har sköljt ut inpackningen, den stänger igen topparna som kan öppnas då man har i en inpackning (läste jag nånstans haha).
 
2. Silikon fritt. Försök att använda produkter utan silikon, håret blir lätt beroende av det och blir torrt och frissigt utan det. Det smälter även i håret om man stylar med värmeverktyg, vem vill ha smält silikon i håret liksom?
 
3. stylingtips. Locktången: Då du har gjort klart en lock och släppt ner den från vertygen ta den i handen och "tryck upp" den mot huvet tills den har svalnat lite så håller den sig längre.
 
Plattången: Då du plattar dra borsten igenom varje stripa före du plattar den och borsta igenom håret efter du har plattat det så blir det löjligt mjukt. Iallafall för mig. 
 
För att få extra volym då du plattar det så kan du hålla huvudet upp och ned då du plattar det. Brukar funka på dem flesta.
 
Volym: Håll huvudet upp och ned igen fast den här gången knuggar du runt i hårbotten med fingarna så reser rötterna sig upp och man får mer volym. Nackdelen är att ens hår bli fett sanbbare om man gör såhär. Torr shampoo brukar också boosta volymen.
 
Då du använder värme verktyg ska du alltid använda ett värme skydd. Då sliter det inte lika mycket. Använd gärna nån återfuktande hårkräm då värme torkar ut håret. På sommarn så är det även bra med uv-skydd för håret och huden.
 
4. Den klassiska borsta inte håret då det är blött. Det är mycket mer ömtåligt då. Om det är super tovigt eller du ska ut kan du försöka reda ut håret med fingrarna. 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback