A balanced diet

Det snackas väldigt mycket om dieter här hemma nu för tiden. Micke och mamma går på 5-2 metoden vilket innebär att man två dagar i veckan "svälter" sig och de övriga dagarna i veckan går på "normal" kost. Du ska då tydligen få bättre värden och leva längre. När man fastar saktas nyproduktionen av celler ned och istället repareras de befintliga cellerna och skador i vårt DNA lagas lättare. Jag tänkte också börja med det här när skolan börjar - inte för att gå ned i vilkt utan för att vi människor stoppar i oss mycket mer än vad kroppen egentligen behöver. Under människans första år anpassades kroppen till att kunna vara utan mat längre stunder eftersom man inte hade den superenkla tillgång till mat vi har idag - kylskåpet eller mataffären. Det låter ganska vettigt.
Nu när skolan börjar blir jag bara mer och mer motiverad till att börja träna igen. Har sagt det många gånger men ni som läste bloggen förr vet att jag har ett nyårslöfte att sätta igång med - året är ju inte slut på länge än. Så därför gjorde jag en kombinerad Wishlist även med träningskläder.
 
Föredrar träningskläder med starka färger men mer jordnära färger när det kommer till vardags, mycket smågrejer jag behöver till skolan börjar, framförallt ett nytt datorfodral så att jag slipper det förra otroligt fula Karlstads-kommun fodralet men även en anteckningsblock utan "framsida" så att man kan designa sin egen. Haha det här är verkligen vad jag kallar en balanced diet budget, Haha. 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback